2009-04-23

Filmutmaning

Jag har blivit utmanad av Saras betraktelser att lista mina favoritfilmer, nu har jag klurat några dagar:











Det här var inte en helt lätt uppgift, det finns så många bra filmer även om jag de senaste åren kommit av mig lite både vad gäller biobesök och filmkvällar i hemmet. Klippen visar dock några av mina favoritfilmer: A perfect world, Pay It Forward, O Brother - Where Art Thou?, Monsunbröllop och Gilbert Grape. Jag är även lite svag för filmer som utspelar sig under och kring andra världskriget. Dessutom tycker jag att det har gjorts en hel del sevärd svensk film de senaste årtiondena. Däremot är ett projekt för framtiden att se lite gamla klassiker. En tid för några år sedan brukade jag hyra tre filmer varje måndag som jag sedan disponerade en vecka, då såg jag film istället för att fastna framför meningslösa TV-program.

And I pay It forward....häng på alla små och stora filmälskare.

2 kommentarer:

Sara sa...

Kul att få veta mer om din filmsmak :) O brother är en riktig höjdare!

Ingentingela sa...

Ja, den är underbar...svårt att välja. Nästan lättare att välja ut ett antal i varje kategori.